پنجمین سالگرد فعالیت پادیوم در عرصه خدمات دیجیتال_دوپلر

پنجمین سالگرد فعالیت پادیوم در عرصه خدمات دیجیتال


نوشته و ویرایش شده توسط مجله دوپلر

سلب مسئولیت: دیجیاتو فقط نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درمورد محتوای آن ندارد.

پنج سال پیش نهال‌های پادیوم در دل سرزمین هوشمند پاد کاشته شد و امروز پادیوم به درختی تنومند با ریشه‌های عمیق و شاخه‌های بلند تبدیل شده است. سرزمین هوشمند با مقصد گسترش یک‌زیست‌بوم یکپارچه و بستری امن برای تعامل و تبادل داده بین کسب‌و‌کارها، اراعه‌دهندگان خدمات و کاربران و با حمایتبانک پاسارگاد کار خود را اغاز کرد و از ابتدای مسیر، نیاز به یک پلتفرم جامع و یکپارچه برای اراعه خدمات دیجیتال و APIها حس می‌شد. پادیوم پنج سال پیش با مقصد پر کردن این خلاء و با مقصد تسهیل راه‌اندازی و گسترش کسب‌و‌کارها بر بستر دیجیتال پا به عرصه وجود گذاشت و اکنون سپس از پنج سال، پیروزی‌های مختلفی را کسب کرده است. پیروزی‌هایی که یقیناً بدون چالش نبودند.

مسیری پر از چالش‌های گوناگون

با وجود این که اسبق بر این در سرزمین ما APIها توسط کسب‌و‌کارهای گوناگون مورد منفعت گیری قرار می‌گرفتند، نبوده است یک پلتفرم جامع برای اراعه APIها و راهکارهای دیجیتال چالش‌های بسیاری را برای کسب‌و‌کارها تشکیل می‌کرد. نیاز به تعامل مداوم با اراعه‌دهندگان گوناگون، نبوده است یک چارچوب اشکار برای دریافت APIها و روندهای گاه طویل و پیچیده برای دریافت وب‌سرویس‌ها از جمله چالش‌هایی بودند که مسیر گسترش کسب‌و‌کارها بر بستر دیجیتال را ناهموار می‌کردند.

پادیوم با مقصد حل این چالش‌ها کار خود را اغاز کرد و با تشکیل یک پلتفرم امن برای دریافت APIهای گوناگون برای کسب‌و‌کارها، نیازهای فنی طیف گسترده‌ای از کسب‌و‌کارها را پوشش داده است. اما ماهیت پلتفرمی پادیوم در کنار نو بودن ایده‌های اقتصاد مبتنی بر API و بانکداری باز علتشده تا در مسیر رشد خود با چالش‌های مختلفی رو‌به‌رو باشد. برای مثال دریافت APIها از موسسه‌ها و سازمان های گوناگون برای اراعه به مشتریان ثالث و فراهم کردن عرصه مناسب فنی برای اراعه APIها مطابق استانداردهای پادیوم از جمله چالش هایی بودن که در این مسیر وجود داشتند. چالش‌هایی که حل آن‌ها جز با تخصص و ضمانت مثال‌زدنی اعضای پادیوم ممکن نبوده است.

از APIهای مالی تا راهکارهای دیجیتال

پادیوم در ابتدای کار خود روی APIهای مالی و بانکی تمرکز کرده می بود. اما با گذر زمان و رشد پلتفرم، APIهای دیگر در حوزه‌های گوناگون همانند احراز هویت، هوش مصنوعی، کاربردی و قیمت افزوده نیز به پادیوم اضافه شدند. اما یکی از نقاط عطف در پادیوم، اراعه راهکار دیجیتال می بود. راهکارهای دیجیتال خدمات مبتنی بر وب‌سرویس یا پنل می باشند که برای حل یک چالش خاص در کسب‌و‌کارهای حوزه‌های گوناگون گسترش داده‌ شده‌اند. این راهکارهای دیجیتال به سادگی قابل پیاده‌سازی در کسب‌و‌کارها بوده و با دیگر خدمات سرزمین هوشمند پاد یکپارچه‌اند.

تا کنون پادیوم راهکارهای زیر را طراحی کرده و گسترش داده است:

  • راهکار مدیریت وجوه تنخواه: یک راهکار جامع برای مدیریت تنخواه کسب‌و‌کارهای حوزه‌های گوناگون با امکان صدور کارت‌های متعدد برای یک حساب، ثبت خودکار هزینه‌ها و دریافت گزارش‌های تفکیکی و تفصیلی در هر زمان
  • راهکار امضای دیجیتال پاراف: راهکار امضای دیجیتال اسناد قانونی به طور امن و بر بستر دیجیتال
  • راهکار جامع پرداخت کسب‌و کارهای واسط: مناسب برای کسب‌وکارهای پلتفرمی و با قابلیت تسهیم وجه آنی
  • متافون: راهکار تماس صوتی و تصویری برای مدیریت تماس‌ها به منظور ربط بهینه با مشتریان در کسب‌و‌کارها
  • فرم‌ساز آنلاین پادفرم: تشکیل و به اشتراک‌گذاری فرم‌های دلخواه
  • مداد: راهکار ثبت و مدیریت اسناد حقوقی
  • راهکار مدیریت اسناد کلاسور: بستر جامع تشکیل، مدیریت و نمایش مستندات کسب‌و‌کار
  • فروشگاه‌ساز آنلاین پادمارت: پلتفرم ساخت فروشگاه آنلاین

پادیوم، فراتر از یک پلتفرم

پادیوم امروز فراتر از یک پلتفرم اراعه API و راهکار دیجیتال است. شراکت استراتژیک با کسب‌و‌کارهای صنایع گوناگون و طیف متنوع خدمات به پادیوم اجازه داده تا به یک بازیگر مهم در حوزه مالی و بانکی و یک مهره کلیدی در زیست‌بوم فناوری ایران تبدیل بشود. امروز کسب‌و‌کارهای گوناگون در سراسر سرزمین از سرویس‌های پادیوم برای اراعه بهتر و بهینه‌تر خدمات به مشتریان خود منفعت می‌برند.

از این رو و در راستای تشکیل فضای گفتمان‌سازی، پادیوم تا به امروز از ایونت‌های گوناگون حوزه فین‌تک حمایتکرده و با انتشار کردن سپیدنامه در حوزه بانکداری باز، تلاش می‌کند فضا را برای گسترش خدمات مبتنی بر API باز کرده و مسیر را برای کسب‌و‌کارهایی تصمیم فعالیت در این حوزه دارند را هموار کند.

شریک استراتژیک کسب‌و‌کارها

پادیوم با اراعه خدمات و راهکاری متنوع به گفتن شریک استراتژیک کسب‌و‌کارها به آن‌ها در عرصه‌های زیر پشتیبانی می‌کند:

تسریع نوآوری: کسب‌و‌کارها می‌توانند با منفعت گیری از APIهای گوناگون پادیوم روندهای گوناگون را اتوماسیون کرده و تمرکز خود را بر نوآوری بگذارند.

افت هزینه‌ها: با منفعت گیری از خدمات پادیوم کسب‌و‌کارها نیاز به گسترش APIها به طور داخلی نداشته و هزینه‌های مربوط به نگهداری از APIها حذف می‌بشود.

استانداردسازی: پادیوم با تشکیل یک چارچوب اشکار برای دریافت، پیاده‌سازی و حمایتاز APIها روال رسیدگی به خواست‌ها را شدت بخشیده است.

توانمندسازی استارتاپ‌ها: پادیوم با اراعه سرویس‌ها و راهکارهای دیجیتال به رشد و شکوفایی استارتاپ‌ها که در ابتدای مسیر توان مالی برای جذب نیروهای متخصص و گسترش سرویس‌های داخلی ندارند، پشتیبانی می‌کند.

بهبود امنیت: پادیوم متعهد به حفاظت از داده‌های مشتریان بوده و بستری امن برای تبادل داده‌های کسب‌و‌کارها به وجود آورده است.

مسیر پیش روی پادیوم

صنعت مالی به شدت تحول را توانایی می‌کند؛ تغییری که بیشتر از هر چیز مرهون نفوذ گسترده فناوری در زندگی روزمره مردم و پیشرفت‌های فناوری به خصوص در عرصه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است.

بعد از پنج سال رشد و رویارویی با چالش‌های گوناگون در فضای کسب‌و‌کاری، اکنون پادیوم با اندوخته‌ای مورد قیمت از دانش خود را برای مسیر پیش رو آماده می‌کند. با دقت به گسترش او گفت و گو‌ها حول بانکداری باز و اصرار فین‌تک‌ها بر فراگیری مالی، پادیوم خود را برای تمرکز زیاد تر بر گسترش و بهبود خدمات مالی و بانکی مشابه با نیازهای کسب‌و‌کارها در آینده آماده می‌کند.

این چنین گسترش روابط با مشتریان و تعامل فعال با کسب‌و‌کارها برای گسترش زیست‌بوم سرزمین هوشمند پاد از دیگر برنامه‌های پادیوم برای شکل‌دهی به عکس آینده است. شکی نیست که با تحول نیازها و ذائقه کاربران طی سال‌های آتی، ناظر تغییرات گسترده در نحوه تعامل مردم با خدمات مالی خواهیم می بود و پادیوم در کنار کسب‌و‌کارهای حوزه فین‌تک از طریق گسترش سرویس‌های نوآورانه مقدمات رسیدن به این آینده را فراهم می‌کند.

مسیری که قطعا فصل تازه‌ای در کتاب پادیوم رقم می‌زند و چالش‌های جدیدی را پیش روی آن قرار خواهد داد؛ چالش‌هایی که پادیوم نه تنها برای آن‌ها آماده است، بلکه انتظار آن‌ها را می‌کشد.

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی