اپل در شاخص رضایت مشتریان آمریکایی سامسونگ را پشت سر گذاشت_دوپلر
نوشته و ویرایش شده توسط مجله دوپلر
بر پایه نتایج نظرسنجی ACSI، مشتریان اپل نسبت به مشتریهای دیگر برندها رضایت بیشتری از محصولاتشان دارند؛ به همین علت اپل توانسته سامسونگ را در این عرصه کنار بزند و صدرنشین ردهبندی رضایت کاربران بشود.
به گزارش وبسایت «اپل اینسایدر»، تعداد بسیاری از کاربران بهعلت سختافزار باکیفیت و سیستم نرمافزاری روان اپل توانایی کاربری قابلقبولی داشتهاند. سال ۲۰۲۳ اپل و سامسونگ هر دو در این عرصه به یک اندازه موفق بودند اما بهتازگی در نظرسنجی تازه «شاخص رضایت مشتریان آمریکایی» (ACSI) در حوزه لوازمخانگی و گجتها، اپل بهتنهایی صدرنشین شده است.
اپل درحالی توانسته امتیاز ۸۵ را در این نظرسنجی کسب کند که سال قبل با ۸۳ امتیاز مشترکاً با سامسونگ صدرنشین این نظرسنجی می بود. اما اکنون اپل نسبت به پارسال ۲ امتیاز زیاد تر و سامسونگ یک امتیاز کمتر دارد. بهبود کارکرد آیپدها و ترقی کیفیت مکبوکها، مهمترین دلایلی بودند که رضایت کاربران را به دست آوردند.
دلنشین اینجاست که اچپی با رشد ۴ درصدی از سامسونگ پیشی گرفته و مقام دوم را پیدا کرده است.
نتایج نظرسنجی رضایت مشتریان آمریکایی
در این نظرسنجی، به ۱۳۱۱۳ خریدار ایمیل فرستاده و از آنها خواسته شد ازمایش ها خود را درمورد محصولاتی که اخیراً خریدهاند، گفتن کنند. در آخر این نظرسنجی، میانگین امتیازها از ۸۰ در سال قبل به ۸۱ افزایش یافت که عمدتاً بهعلت بهبود کلی کیفیت گجتها، مخصوصاً لپتاپها و تبلتها بوده است. درحالیکه میانگین امتیاز PCها از ۸۴ امتیاز به ۸۲ امتیاز افت اشکار کرده است.
این روال مشخص می کند کاربران به سختافزار، توانایی پردازش گرافیکی، کیفیت صدا، دسترسی به نرمافزارها و برنامهها دقت بسیاری دارند. سهولت کار با سیستم و شدت پردازش CPU نیز در برتری دوم خریداران قرار دارد. این چنین دسترسی به لوازم جانبی و به حداقل رساندن خرابیهای سیستم برتریهای دیگر خریداران می باشند.
دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار