اتحادیه اروپا کوششهای هوش مصنوعی مایکروسافت و گوگل را بازدید می‌کند_دوپلر

اتحادیه اروپا تلاش‌های هوش مصنوعی مایکروسافت و گوگل را بررسی می‌کند


نوشته و ویرایش شده توسط مجله دوپلر

اتحادیه اروپا به‌تازگی خبرداد که تصمیم دارد نظارت خود بر صنعت هوش مصنوعی مایکروسافت و گوگل را تشدید کند. یکی از محورهای مهم این بازدید‌های تازه نیز نگاهی مجدد به شراکت چند میلیارد دلاری مایکروسافت با OpenAI خواهد می بود.

بر پایه گزارش اسوشیتد پرس، اتحادیه اروپا آخرین عمل های مایکروسافت و گوگل در عرصه هوش مصنوعی را زیر نظر می‌گیرد. درواقع کمیسیون اروپا می‌خواهد یقین بشود که این دو غول فناوری قوانین ضدانحصاری را مراعات می‌کنند.

نظارت زیاد تر اتحادیه اروپا بر کوششهای هوش مصنوعی گوگل و مایکروسافت

کمیسیون اروپا سال قبل میلادی بازدید قرارداد چند میلیارد دلاری مایکروسافت با OpenAI را اغاز کرد تا ببیند آیا این همکاری قوانین ادغام اتحادیه اروپا را نقض می‌کند یا خیر؛ اما این کمیسیون بعد از این که به این نتیجه رسید که مایکروسافت کنترل OpenAI را به دست نیاورده است، بازدید این قرارداد را کنار گذاشت.

اتحادیه اروپا کوششهای هوش مصنوعی مایکروسافت و گوگل را بازدید می‌کند_دوپلر ۴

مایکروسافت در طول سال‌ها ۱۳ میلیارد دلار در OpenAI اندوخته‌گذاری کرده است و مقصد کمیسیون اروپا از این تحقیقات این می بود که مطمعن حاصل کند این چنین شراکتی علتنشود شرکت بزرگ‌تر در فرد دیگر نفوذ و اختیارات آن را محدود کند. اکنون وستاگر می‌گوید که کمیسیون برای بازدید این خرید وفروش و به‌طور گسترده‌تر صنعت هوش مصنوعی راه فرد دیگر را اتخاذ خواهد کرد.

سخنگوی مایکروسافت نیز حرف های است که اندوخته‌گذاری و شراکت مایکروسافت با OpenAI به این شرکت کنترلی نمی‌دهد و آماده پاسخگویی به سؤالات کمیسیون اروپا است. OpenAI نیز در بیانیه‌ای او گفت: «ما از مقصد کمیسیون برای رقابتی‌بودن و نوآوری در صنعت هوش مصنوعی حمایتمی‌کنیم و مشتاقانه چشم به راه ادامه گفتگوی سازنده خود هستیم.»

از نظر دیگر، گوگل مدل جمینای نانو خود را گسترش داده که اکنون در سری پیکسل ۸ و سری گلکسی S24 سامسونگ ادغام شده است. ادغام این مدل در تلفنهای سامسونگ یکی از مواردی است که توسط اتحادیه اروپا مورد بازدید قرار می‌گیرد.

به‌طورکلی، اتحادیه اروپا می‌خواهد ببیند فعالیت‌های این دو غول فناوری در عرصه هوش مصنوعی آیا برخی از قوانین ضدانحصاری را که در حمایتاز رقبای کوچک‌تر است، نقض می‌کنند یا خیر.

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی