اگر اپل در تحول اپ استور کوتاهی کند، برخورد جدی می کنیم

اپل و اتحادیه اروپا


مدیر صنعت اتحادیه اروپا حرف های است اگر تغییرات اپ استور با مقررات اتحادیه اروپا مطابقت نداشته باشد، اپل با عمل های جدی مواجه خواهد شد. به‌منظور مطابقت با قانون بازارهای دیجیتال (DMA) اتحادیه اروپا، اپل به‌زودی به گسترش‌دهندگان اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن‌های خود را از طریق سایدلودینگ در آیفون توزیع کنند. این چنین آن‌ها می‌توانند برای پرداخت‌ها از سیستم پرداخت درون‌برنامه‌ای اپل که تا ۳۰ درصد کارمزد دارد، منفعت گیری نکنند. اما این تغییرات احتمالا کافی نباشد.

بر پایه گزارش رویترز، «تیری برتون»، رئیس قسمت صنعت در اتحادیه اروپا، در جواب به سؤالی درمورد برنامه‌های اپل او گفت: «DMA دروازه‌های اینترنت را به روی رقابت باز خواهد کرد تا بازارهای دیجیتال منصفانه و آزاد باشند. تغییرات اکنون اتفاق افتاده است و از ۷ مارس [۱۷ اسفندماه] ما پیشنهادات شرکت‌ها و بازخوردهای اشخاص ثالث را برسی می کنیم.» بااین‌حال، منتقدان حرف های‌اند که تغییرات اپل به اندازه ملزوم پیش نمی‌روال و استدلال می‌کنند که ساختار هزینه‌ها و کارمزدهای اپل ناعادلانه باقی می‌ماند و این تغییرات امکان پذیر ناقض DMA باشد.

برتون دراین‌باره حرف های است:

«اگر راهکارهای پیشنهادی به قدر کافی خوب نباشد، از عمل جدی کوتاه نخواهیم کرد.»

اگر اپل در تحول اپ استور کوتاهی کند، برخورد جدی می کنیم ۴

تغییرات اپل برای مطابقت با قوانین اتحادیه اروپا

کاربران دستگاه‌های اپل در اتحادیه اروپا این چنین می‌توانند مرورگرهای پیش‌فکر و پرداخت با NFC از طریق برنامه‌های شخص ثالث را انتخاب کنند؛ به این معنی که آن‌ها ملزم نیستند تنها از سیستم Apple Pay منفعت گیری کنند. بااین‌حال حتی اگر گسترش‌دهندگان ترجیح دهند از اپ استور یا سیستم پرداخت اپل منفعت گیری نکنند، هم چنان باید ۵۰ سنت یورو به ازای هر حساب کاربری در سال هزینه بپردازند.

اپل این هزینه را با گفتن Core Technology Fee دریافت می‌کند. این شرکت می‌گوید این هزینه فقط برای گسترش‌دهندگانی اعمال می‌بشود که شرایط تجاری تازه را انتخاب کنند. شرکت‌های گوناگون ازجمله اسپاتیفای از این تغییرات انتقاد کرده‌اند. آن‌ها هرچند از تغییرات تازه خرسند می باشند، اما این هزینه‌ها را نیز زیاد می‌دانند.

سخنگوی کمیسیون اروپا نیز حرف های است: «ما به اطلاعیه‌های اپل قبل از مهلت ۷ مارس دقت می‌کنیم، و عمیقاً دروازه‌دارها را تشویق می‌کنیم تا پیشنهادات خود را با اشخاص ثالث بازدید کنند.»



منبع

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها