بی وای دی کین L رکورد پیمایش خودروهای هیبریدی را ناکامی؛ ۲۱۰۰ کیلومتر_دوپلر

بی وای دی کین L


نوشته و ویرایش شده توسط مجله دوپلر

شرکت چینی بی‌وای‌دی هفته قبل فروش مدل تازه و هیبریدی خود را اغاز کرد. این ماشین، بی وای دی کین L نام دارد که نسخه دوربرد مدل کین به حساب می‌آید. بی‌وای‌دی ادعا کرده است که این ماشین می‌تواند با باتری‌های شارژشده و باک پر از سوخت، ۲۱۰۰ کیلومتر را بپیماید. بی وای دی کین L در قالب پنج مدل به بازار اراعه می‌بشود که قیمت آن‌ها بین ۹۹,۸۰۰ تا ۱۳۹,۸۰۰ یوان (۸۲۲,۳۵۲,۰۰۰ الی ۱,۱۵۱,۹۵۲,۰۰۰ تومان) متغیر است. بیشترین محدودده برد، در سه تیپ میانی و بالارده این ماشین قابل دسترس خواهد می بود.

بی وای دی کین L رکورد پیمایش خودروهای هیبریدی را ناکامی؛ ۲۱۰۰ کیلومتر_دوپلر ۱۹

بی وای دی کین L‌ از نظر ابعاد و اندازه، در وضعیتی همانند به بی وای دی Seal 06 قرار دارد. تنها تفاوت بین این دو ماشین طول و فاصله محوری زیاد تر نسخه کین L است. ابعاد کین L معادل ۴۸۳۰، ۱۹۰۰ و ۱۴۹۵ میلی‌متر به همراه فاصله بین دومحور ۲۷۹۰ میلی‌متر است. این چنین باید اشاره کنیم که بی وای دی کین L، از تیپ کین پلاس بزرگ‌تر است. سیستم تعلیق این ماشین در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع مولتی‌لینک با چهاراتصال است.

مشخصات فنی و تجهیزات بی وای دی کین L

بی وای دی ادعا می‌کند طراحی داخلی مدل کین L از نقاشی‌های منظره چینی الهام گرفته شده است. فضای خارجی این ماشین نیز بر پایه بناهای تاریخی چینی طراحی شده است. خوشبختانه همه دکمه‌ها در این ماشین حذف نشده‌اند و اطراف اهرم انتخابگر دنده، تعدادی دکمه فیزیکی برای کنترل عملکردها وجود دارد. صفحه نمایش سیستم سرگرمی ۱۵.۶ اینچ قطر دارد و از نوع چرخان است. پنل ابزار ماشین نیز از نوع دیجیتال ۸.۸ اینچی است. همه تیپ‌های کین L دارای شش کیسه هوا، کلید NFC‌ تلفن همراه، تهویه مطبوع اتوماتیک، کنترل پنجره لمسی برای راننده، سیستم TPMS و حداقل شش بلندگو برای سیستم صوتی می باشند.

بی وای دی کین L
بی وای دی کین L رکورد پیمایش خودروهای هیبریدی را ناکامی؛ ۲۱۰۰ کیلومتر_دوپلر ۲۰

بی وای دی کین L‌ از نسل پنجم سیستم‌های هیبریدی بی‌وای‌دی منفعت می‌برد. این سیستم از هوش مصنوعی برای مدیریت مصرف انرژی منفعت گیری می‌کند که حاصل آن دستیابی به رکورد مصرف سوخت ۲.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. یقیناً این رقم در قالب چرخه NEDC محاسبه شده است. درصورتی‌که کارکرد ماشین را مطابق چرخه CLTC محاسبه کنیم، رقم مصرف انرژی آن ۱۰.۷ کیلووات ساعت به ازای ۱۰۰ کیلومتر پیمایش خواهد می بود.

BYD Qin L
بی وای دی کین L رکورد پیمایش خودروهای هیبریدی را ناکامی؛ ۲۱۰۰ کیلومتر_دوپلر ۲۱

قوای فنی بی وای دی کین L‌ از ترکیب موتور ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با ۹۹.۲ اسب‌بخار قوت و ۱۲۶ نیوتن‌متر گشتاور به همراه موتور الکتریکی منفعت گیری می‌کند. در دو تیپ پایه، باتری ۱۰.۸ کیلووات ساعتی به همراه موتور الکتریکی با ۱۶۱ اسب‌بخار قوت و ۲۱۰ نیوتن‌متر گشتاور قرار گرفته است. برد این خودروها در حالت همه برقی، ۸۰ کیلومتر خواهد می بود.

BYD Qin L
بی وای دی کین L رکورد پیمایش خودروهای هیبریدی را ناکامی؛ ۲۱۰۰ کیلومتر_دوپلر ۲۲

سه تیپ بین‌رده و بالارده، به باتری ۱۵.۸۷۴ کیلووات ساعتی به همراه موتور پرقدرت با ۲۱۴ اسب‌بخار قوت و ۲۶۰ نیوتن‌متر گشتاور تجهیزمی باشند. برد نسخه‌های نیرومندتر در حالت همه برقی ۱۲۰ کیلومتر و در حالت ترکیبی، ۲۱۰۰ کیلومتر اظهار شده است.

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی