۲۰۰ دستگاه تاکسی برقی کرمان‌موتور با تاکسی‌های فرسوده تهران جانشین شدند_دوپلر

200 دستگاه تاکسی برقی کرمان‌موتور با تاکسی‌های فرسوده تهران جایگزین شدند


نوشته و ویرایش شده توسط مجله دوپلر

مطابق تفاهم برقرارشده بین شهرداری تهران و کرمان‌موتور، ۲۰۰۰ دستگاه از تاکسی‌های برقی این شرکت جانشین تاکسی‌های فرسوده پایتخت خواهد شد. در قدم نخست این قرارداد، ۲۰۰ دستگاه تاکسی برقی کرمان‌موتور در روز دوشنبه ۲۱ خردادماه ۱۴۰۳ به مالکان تاکسی‌های فرسوده واگذار شد. متقاضیان این مطرح با خروج تاکسی فرسوده‌شان، وام ۶۰۰ میلیون تومانی از کرمان موتور و یک وام ۳۰۰ میلیون تومانی از تاکسیرانی با منفعت ۸ درصد و بازپرداخت طویل مدت دریافت کرده‌اند.

کرمان موتور در روز دوشنبه ۲۱ خردادماه، هزار دستگاه تاکسی برقی را به شهرداری تهران تحویل داده است. این تاکسی‌ها با رنگ مشکی و فیروزه‌ای رنگ‌آمیزی شده‌اند. مقصد از ورود تاکسی‌های برقی به ناوگان تاکسیرانی تهران، افت ترافیک، افت آلودگی هوا و افزایش ایمنی مسافران است. شهرداری تهران تصمیم دارد تا آخر سال جاری ۲۷ هزار تاکسی برقی را داخل سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر تهران کند. شهرداری تهران برای فراهم این تعداد تاکسی، با ۱۱ شرکت خودروسازی قرارداد امضا کرده است.

بزرگ‌ترین مشکل پیش‌روی تاکسی‌های برقی کرمان‌موتور در شهر تهران، دسترسی به جایگاه شارژ و پیمایش مسیر است. شهرداری تهران تا بحال ۷۴ جایگاه شارژ در سراسر شهر احداث کرده است. این چنین خودروها قابلیت شارژ در منازل با منفعت گیری از شارژر‌های تشکیل داخل را دارند. بااین‌حال شهرداری مقرر کرده است که تاکسی‌های برقی در محدوده خاصی از شهر تردد داشته باشند.

نگاهی به تاکسی برقی کرمان‌موتور

خودرویی که کرمان‌موتور به‌گفتن تاکسی برقی داخل ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر تهران کرده است، KMC E50A نام دارد که نسخه الکتریکی KMC J7‌ است. قوت این ماشین توسط تک‌موتور الکتریکی فراهم می‌بشود که روی محور جلو آن قرار گرفته است. این پیشرانه الکتریکی حداکثر ۱۹۰ اسب‌بخار قوت و ۳۴۰ نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. جعبه دنده تک سرعته نیز ماموریت انتقال قوت به چرخ‌های جلو را در این ماشین برعهده دارد.

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی