برگشت فضانوردان استارلاینر بوئینگ به زمین تا خبر ثانوی به‌تعویق افتاد_دوپلر

بازگشت فضانوردان استارلاینر بوئینگ به زمین تا اطلاع ثانوی به‌تعویق افتاد


نوشته و ویرایش شده توسط مجله دوپلر

دو فضانورد مأموریت استارلاینر بوئینگ در تاریخ ۶ ژوئن (۱۷ خردادماه) داخل ایستگاه فضایی بین‌المللی شدند. مأموریت این فضانوردان در ابتدا قرار می بود هشت روز به طول بیانجامد، اما آن‌ها اکنون قریب به بیست روز است که در آنجا به سر می‌برند و انگارً به‌علت مشکلات این کپسول، تا تاریخ نامشخصی در ماه جولای (تیر یا مردادماه) در ایستگاه فضایی خواهند ماند.

بر پایه اظهار ناسا، قرار است فضانوردان استارلاینر دو پیاده‌روی‌ فضایی (Spacewalk) در تاریخ‌های دوشنبه ۲۴ ژوئن (۴ تیرماه) و سه‌شنبه ۲ جولای (۱۲ تیرماه) انجام بدهند. مدیران مأموریت استارلاینر بعد از انجام این دو پیاده‌روی خارج از سفینه، تاریخ دقیق برگشت به زمین را برسی می‌کنند. پیش‌ازاین مقرر شده می بود «بوچ ویلمور» (Butch Wilmore) و «سونی ویلیامز» (Suni Williams) در تاریخ ۲۶ ژوئن (۶ تیرماه) به خانه بازگردند.

«بوچ ویلمور» ۶۱ ساله (سمت راست) و «سونی ویلیامز» ۵۸ ساله (سمت چپ)

تأخیر برگشت به زمین فضانوردان استارلاینر

استارلاینر در ۵ ژوئن بعد از چندین بار تأخیر، به فضا پرتاب شد و نزدیک به یک روز سپس ویلمور و ویلیامز را به ایستگاه فضایی بین‌المللی رساند. قرار می بود اقامت آن‌ها نزدیک به یک هفته طول بکشد. با‌این‌حال، در طول پرواز چهار نشت هلیوم در سیستم پیشرانه تشکیل شد.

این چنین هنگامی که استارلاینر در ۶ ژوئن تلاش کرد به ایستگاه فضایی بین‌المللی نزدیک بشود و لنگر بیندازد، پنج عدد از ۲۸ رانشگر آن آفلاین شدند. یقیناً بوئینگ توانست چهارتا از آن‌ها را مجدد راه‌اندازی کند. ناسا این چنین چند روز بعد از پرتاب خبرداد که مهندسان درحال بازدید مشکلی در سوپاپ یک ماژول می باشند که به‌درستی بسته نشده است.

برگشت فضانوردان استارلاینر بوئینگ به زمین تا خبر ثانوی به‌تعویق.webp
فضاپیمای استارلاینر متصل به ایستگاه فضایی بین‌المللی، درحالی که بر فراز اقیانوس هند و شفق قطبی است.

باتوجه به این مشکلات و این چنین پیاده‌روی فضایی برنامه‌ریزی‌شده، ویلمور و ویلیامز با تأخیر به زمین بازخواهند گشت. گمان دارد این دو نفر در تعطیلات ۴ جولای نیز در فضا باشند. یقیناً برای ناسا و بوئینگ سودمند است که استارلاینر برای زمان طویل‌تری به ایستگاه فضایی متصل باشد. آن‌ها می‌توانند اطلاعات بیشتری درمورد کارکرد این فضاپیما در مأموریت‌های طویل‌زمان جمع‌آوری کنند.

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی