آیفون ریپک و مهم چه تفاوتی دارند؟_دوپلر

آیفون ریپک و اصلی چه تفاوتی دارند؟


نوشته و ویرایش شده توسط مجله دوپلر

خرید گوشی هوشمند در حالت اقتصادی جاری به‌خودی‌خود چالش‌های بسیاری دارد و به‌خصوص اگر تصمیم خرید گوشی پرچم‌دار داشته باشید، باید هزینه سنگینی بپردازید اما باوجود این چالش‌ها، برخی افراد سودجو تلفنهای ریپک را به‌جای دستگاه مهم به خریداران قالب می‌کنند. در ادامه، تفاوت گوشی ریپک با مهم را شرح می‌دهیم.

تفاوت گوشی ریپک با مهم در چیست؟

آیفون ریپک و مهم چه تفاوتی دارند؟_دوپلر ۴

تلفنهای ریپک طبق معمولً تلفنهایی می باشند که بسته‌بندی آن‌ها پیش‌ از فروش به مشتری باز شده و در اقلام داخل جعبه آن‌ها تغییراتی اتفاق افتاده است. به‌طورکلی خود تلفنهای ریپک با گوشی مهم یکسان می باشند اما امکان پذیر بسته‌بندی و اکسسوری‌های داخل جعبه آن‌ها تغییراتی کرده باشند. در برخی موارد حتی امکان دارد فروشندگان تلفنهای دست‌دوم را به‌‌جای نو جا بزنند و آن‌ را به‌ شما قالب کنند.

از‌آن‌جایی‌ که درمورد مهم یا تقلبی بودن لوازم تلفنهای ریپک پیش‌ از خرید نمی‌توان مطمعن حاصل کرد، ابتدا باید دستگاه‌های مشکوک به ریپک بودن را از طریق برخی نشانه‌ها شناسایی کنید تا آن‌ها را نخرید. سوال این است که چرا تلفنهای ریپک نظر نمی‌شوند؟

تلفنهای ریپک زیاد تر آیفون می باشند و در بازار ایران، طبق معمولً افراد سودجو از طریق فروش آیفون‌های ریپک درآمد کسب می‌کنند. هرچند در برخی موارد تلفنهای برند سامسونگ و برخی برندهای دیگر نیز از این قاعده مستثنی نیستند و باید میانه خرید آن‌ها به برخی نکات دقت کنید. تفاوت گوشی پک مهم و ریپک در اصل یا تقلبی بودن لوازم داخل آن‌ها است؛ چراکه مدل‌های این‌چنینی می‌توانند با شارژر، کابل منفعت گیری‌شده یا حتی گوشی دست‌دوم فروخته شوند.

چطور گوشی ریپک را از مهم تشخیص دهیم؟

ازآن‌جایی که زیاد تر این مشکل برای تلفنهای آیفون‌ می‌افتد، درمورد تشخیص آیفون ریپک از مهم سخن بگویید می‌کنیم؛ اما می‌توانید تعداد بسیاری از این نکات را برای تشخیص تلفنهای ریپک برندهای دیگر نیز تعمیم دهید. این نکات عبارت‌اند از:

  • شماره سریال و مشخصات ثبت‌شده در تنظیمات دستگاه را با مشخصات درج‌شده روی جعبه قیاس کنید.
  • بدنه و بسته‌بندی دستگاه را به‌دقت چک کنید تا خبری از خط‌وخش، ضربه، صدمه یا هر مشکل فرد دیگر نباشد.
  • به وکیوم دور بسته‌بندی دقت کنید تا مواردی همانند حباب هوا، مچالگی یا موارد شبیه روی آن نباشد.
  • لوازم داخل بسته‌بندی را به‌خوبی بازدید کنید تا از اصل بودن آن‌ها یقین شوید.

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی