اگزینوس W1000 معارفه شد؛ اولین تراشه ۳ نانومتری سامسونگ_دوپلر

ٰاگزینوس W1000


نوشته و ویرایش شده توسط مجله دوپلر

سامسونگ بالاخره از اولین تراشه ۳ نانومتری‌اش رونمایی کرد. این چیپ که اگزینوس W1000 نام دارد، از گسترش یافتهترین فرایند ساخت تراشه سامسونگ منفعت گیری می‌کند و در ساعت‌های هوشمند این برند مورد منفعت گیری قرار می‌گیرد.

با دقت به این که سامسونگ در ۲۰ تیرماه مراسم گلکسی آنپکد را برگزار می‌کند و انتظار می‌رود در این مراسم علاوه‌بر نسل تازه تلفنهای تاشو خود، از ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ ۷ و واچ اولترا هم رونمایی کند، معارفه اگزینوس W1000 منطقی به نظر می‌رسد.

مشخصات تراشه اگزینوس W1000 سامسونگ

تراشه تازه سامسونگ با نسل دوم فرایند ۳ نانومتری این کمپانی (به گمان زیاد SF3) ساخته شده است. این پردازنده ۵ هسته دارد که شامل یک هسته Cortex-A78 و چهار هسته Cortex-A55 می‌بشود. مطابق ادعای سامسونگ، این تراشه در قیاس با اگزینوس W930 تا ۲.۷ برابر اپ‌ها را سریع تر اجرا می‌کند. علاوه‌براین، کارکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای این تراشه تازه در قیاس با نسل قبلی‌اش به‌ترتیب ۳.۴ برابر و ۳.۷ برابر بهبود یافته است.

در این چیپ از پردازشگر گرافیکی Mali-G68 MP2 منفعت گیری شده که می‌تواند از نمایشگر با حداکثر رزولوشن ۶۴۰ در ۶۴۰ پیکسل حمایتکند. این تراشه این چنین از ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی منفعت می‌برد.

سامسونگ برای افت اندازه و بهبود کارکرد و منفعت‌وری انرژی تازه ترین تراشه‌اش از فناوری‌های تازه بسیاری منفعت گیری کرده است. برای مثال با فناوری بسته‌بندی FOPLP مواجه هستیم که پراکندگی گرما و منفعت‌وری انرژی را بهبود می‌دهد.

کره‌ای‌ها با منفعت گیری فناوری ePOP، رم و حافظه داخلی را درون تراشه جدیدشان ادغام کرده‌اند. سامسونگ این چنین با منفعت گیری از فناوری SiP، سیستم مدیریت توان تراشه را هم درون اگزینوس W1000 قرار داده است.

از دیگر ویژگی‌های تراشه تازه سامسونگ می‌توان به حمایتاز فناوری نمایشگر همیشه روشن ۲.۵D اشاره کرد که در حالت نمایشگر همیشه روشن واچ‌فیس‌ها را بهتر از قبل و با جزئیات زیاد تر به نمایش می‌گذارد. این چنین این تراشه از شبکه ارتباطی ۴G LTE، بلوتوث LE و رم LPDDR5 حمایتمی‌کند.

بر پایه چندین گزارش، اگزینوس W1000 در ساعت هوشمند گلکسی واچ ۷ و گلکسی واچ اولترا مورد منفعت گیری قرار می‌گیرد. انتظار می‌رود به‌لطف فناوری‌های متنوع و فرایند ساخت ۳ نانومتری، ساعت‌های هوشمند تجهیزبه این چیپ با هر بار شارژ، ۲ تا ۳ روز دوام بیاورند.

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی