OpenAI با آزمایشگاه سازنده اولین بمب اتم جهان داخل همکاری شد_دوپلر

OpenAI با آزمایشگاه سازنده اولین بمب اتم جهان وارد همکاری شد


نوشته و ویرایش شده توسط مجله دوپلر

OpenAI با «آزمایشگاه ملی لس آلاموس» (LANL) که نخستین بمب اتمی جهان به سرپرستی «رابرت اوپنهایمر» در آن ساخته شد، داخل همکاری شده است. در طول این همکاری، موارد منفعت گیری از هوش مصنوعی در تحقیقات علوم زیستی آزمایش خواهد شد.

مطابق بیانیه‌ OpenAI، این استارتاپ می‌گوید که با قسمت علوم زیستی آزمایشگاه همکاری خواهد کرد تا نحوه منفعت گیری از مدل‌های هوش مصنوعی ازجمله GPT-4o در انجام ماموریت های دانشمندان را برسی کند.

OpenAI با آزمایشگاه سازنده اولین بمب اتم جهان داخل همکاری شد_دوپلر ۹

OpenAI می‌نویسد:

«این همکاری شامل برسی تکنیک‌های ایمنی بیولوژیکی برای GPT-4o و سیستم صوتی هم‌زمان انتشار نشده آن می‌بشود تا فهمید شویم چطور می‌توان از آن‌ها برای حمایتاز تحقیقات در عرصه علوم زیستی منفعت گیری کرد.»

این چنین OpenAI می‌گوید با وجود مدل هوش مصنوعی GPT-4o که کانال‌های جدیدی را برای «تسریع یادگیری بالقوه» دانشمندان اراعه می‌کند، روی گسترش روشهای تازه منفعت گیری از مدل خود در محیط آزمایشگاهی تمرکز خواهد کرد.

آزمایشگاه ملی لس آلاموس؛ اولین سازنده بمب اتم در جهان

1720692123 716 OpenAI با آزمایشگاه سازنده اولین بمب اتم جهان داخل همکاری
OpenAI با آزمایشگاه سازنده اولین بمب اتم جهان داخل همکاری شد_دوپلر ۱۰

آزمایشگاه ملی لس آلاموس سال ۱۹۴۳ با مقصد طراحی و ساخت اولین بمب اتمی جهان تأسیس شد. برای نزدیک به ۵۰ سال، این آزمایشگاه روی تحقیقات نظامی سطح بالا متمرکز می بود، اما بعد از آخر جنگ سرد در سال ۱۹۹۱، تمرکز آن به تحقیقات غیرنظامی تحول اشکار کرد.

قسمت علوم زیستی LANL امروزه روی طیف وسیعی از عرصه‌ها، همانند گسترش واکسن، زیست‌فناوری پایدار و تأثیر تغییرات آب‌و‌هوایی بر ظهور بیماری‌های تازه کار می‌کند.

گزارش‌های مربوط به این همکاری درحالی انتشار شده است که غول‌های فناوری، همانند مایکروسافت و اپل، هم‌زمان با نگرانی‌های رگولاتوری‌ها، اغاز به فاصله‌گرفتن از استارتاپ‌های هوش مصنوعی کرده‌اند. اخیراً در گزارشی حرف های شده می بود که مایکروسافت و اپل صندلی خود در هیئت‌مدیره OpenAI را ترک می‌کنند.

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی