مصاحبه دیجیاتو با مدیران مپنا برای احداث شارژر خودروهای برقی وارداتی_دوپلر
[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله دوپلر
طی روزهای تازه شرکت نبکا ۱۰ دستگاه ماشین الکتریکی اسکای ول ET5 به مشتریان تحویل داد. شرکت نبکا با همکاری مشترک کرمان موتور و گروه مپنا شکل گرفته است. گروه مپنا نیز برای گسترش زیرساخت منفعت گیری از خودروهای الکتریکی تلاش میکند. در حاشیه مراسم تحویل اسکای ول ET5 به مشتریان، خبرنگار دیجیاتو با مدیران مپنا مصاحبهای حوالی احداث شارژر خودروهای برقی وارداتی داشت. خبرنگار دیجیاتو، «سپهر زنگنه»، با «محمدحسین رفان»، مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو)، مصاحبه کرده است که در ادامه آن را میخوانید.
حالت گسترش زیرساخت شارژر خودروهای برقی در کشورمان به چه شکل پیش میرود؟
حالت روبهرشد است. تقاضا برای شارژرها افزایش یافته است و ما نیز تشکیل شارژرها را افزایش دادهایم.
آیا پشتیبانیهای دولتی را در عرصه گسترش و پشتیبانی به احداث شارژرها ناظر هستید؟
حمایتدولتی چندانی از نوشته احداث شارژر خودروهای برقی وارداتی انجام نمیبشود. بااینحال اگر شهرداریها را ارگانهای دولتی فکر کنیم، خواست شهرداریها برای احداث ایستگاه شارژ خودروهای برقی را میتوان بهگفتن حمایتدولتی در نظر گرفت.
وزارت صمت تصمیم دارد تا حداقل ۱۰ هزار دستگاه ماشین برقی وارداتی را امسال روانه بازار کند. آیا زیرساخت ملزوم برای جوابگویی به نیاز شارژ این تعداد ماشین برقی در سرزمین داریم؟
زیرساخت جاری برای شارژ ۱۰۰۰ دستگاه ماشین برقی مناسب است، یقیناً در شرایطی که همه ۱۰۰۰ دستگاه ماشین برقی بهصورت همزمان نیاز به شارژ نداشته باشند. خودروهای سواری هفتهای یک بار نیاز به شارژ خواهند داشت. خودروهای عمومی بهصورت روزانه یا دو روز یک بار نیاز به شارژ دارند.
مطابق برنامهریزیهای انجامشده، زیرساخت موردنیاز برای شارژ ۱۰ هزار دستگاه ماشین برقی همزمان با واردات آنها فراهم خواهد شد.
بهجز تهران، در کدام استانهای سرزمین زیرساخت شارژر برای خودروهای برقی وارداتی وجود دارد؟
ما در استان مازندران و مشهد (خراسان رضوی) زیرساخت شارژ را فراهم کردهایم. شارژرها در شهر اصفهان نیز هماکنون درحال نصب می باشند.
دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار
[ad_2]