هشدار مرکز افتا به دستگاه‌های اجرایی: لایسنس «کسپرسکی» نخرید_دوپلر

هشدار مرکز افتا به دستگاه‌های اجرایی: لایسنس «کسپرسکی» نخرید

[ad_1]
نوشته و ویرایش شده توسط مجله دوپلر

مرکز افتای ریاست جمهوری نسبت به منفعت گیری از محصولات شرکت امنیت فناوری اطلاعات «کسپرسکی»  در دستگاه‌های اجرایی هشدار داد.

به نقل از دیجیاتو، مرکز افتای ریاست جمهوری در ابلاغیه‌ای به دستگاه‌های اجرایی سرزمین که دارای زیرساخت‌های حیاتی می باشند، اظهار کرده که از ۲۵ اردیبهشت‌ماه امسال هرگونه خرید یا تمدید لایسنس محصولات کسپرسکی منوط به استعلام کتبی از این مرکز است.

مرکز افتا️ علت این تصمیم را عدم کارایی و ضعف عملکردی محصولات کسپرسکی در تشخیص نفوذ و مقابله با حملات تازه سایبری به زیرساخت‌های حیاتی سرزمین گفتن کرده است.

مرکز افتا به دستگاه‌های اجرایی مخاطب این ابلاغیه هشدار داده که درصورت مراعات نکردن این دستورالعمل، تبعات حقوقی و امنیتی ناشی از صدمات احتمالی حملات سایبری به زیرساخت‌های سرزمین بر مسئولیت دستگاه متبوع خواهد می بود.

در سال‌های قبل و به‌علت خروج عمده محصولات ضد ویروس و امنیت فناوری اطلاعات از بازار ایران، شرکت روسی کسپرسکی سهم بالایی از بازار سرزمین را به خود تعلق داده است.

دسته بندی مطالب
مقالات کسب وکار

مقالات تکنولوژی

مقالات آموزشی

سلامت و تندرستی

[ad_2]